آدرس دفتر مرکزی : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان عاطفی شرقی، پلاک ٣٣

مطالعه موردی؛ تاثیر برون سپاری لجستیک شرکت GAMO Co.,LTD.

مطالعه موردی؛ تاثیر برون سپاری لجستیک شرکت GAMO Co.,LTD.

GAMO Co.,LTD. یک تولیدکننده محصولات زیبایی در ژاپن است که بیش از 18000 نوع محصول را در سالن‌های زیبایی در سراسر ژاپن توزیع می‌کند. با گسترش مناطق تجاری آنها در سراسر ژاپن و افزایش فروش، برخی از مشکلات در سیستم لجستیک آنها شناسایی شد. آنها نیاز اساسی به اصلاح کامل سیستم لجستیک خود را در منطقه غربی ژاپن احساس کردند.

شعار GAMO «توزیع آنچه مشتریان نیاز دارند، به مقداری که نیاز دارند، تا زمانی که به آن نیاز دارند» دلیل اصلی تلاش گامو برای نوآوری لجستیک خود شد. اما این نوآوری و تغییرات زمانبر بود و نیاز به نیروهای جدید و انبار جدید داشت. به همین دلیل GAMO سیستم لجستیک خود را در سال 1997 برون سپاری کرد که نتیجه آن ارتباط بهتر با مشتریان، افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش فروش بود.

هنگامی که فعالیت‌های گامو به مناطق غربی ژاپن رسید نیاز به تقویت سیستم لجستیک برای این مناطق بیشتر احساس شد. هر چند که گروه شرکت‌هایی که GAMO با آنها کار می‌کردند هر کدام لجستیک خود را داشتند ولی GAMO قادر به مدیریت متمرکز موجودی‌های کلی گروه خود نبود. این دلایل باعث شد تصمیم بگیرند تا یک مرکز لجستیک جدید در منطقه غربی ژاپن داشته باشند.

شریکی که گامو برای برونسپاری لجستیکی خود انتخاب کرد NTT LOGISCO بود. برون سپاری لجستیک GAMO به این شرکت نتایج مثبت زیادی به همراه داشت. از جمله:

  • با انتخاب این 3PL امکان تجمیع موجودی‌های گروه GAMO با یکپارچه سازی لجستیک فراهم شد.
  • فروش GAMO با بهینه سازی سطح موجودی آنها و تقویت سیستم لجستیک افزایش پیدا کرد.
  • جداسازی بخش لجستیک از گروه شرکت‌های همکار، بار فرایند لجستیک نمایندگان فروش که به طور مستقیم محصولات را به مشتریان تحویل می‌دادند، کاهش داد. آنها اکنون می‌توانند بر روی عملیات اصلی خود تمرکز کنند.

تمام این موارد سبب رشد مثبت فروش در منطقه غربی ژاپن و در نتیجه رشد ثابت فروش GAMO شد.

منبع: https://www.nttlogisco.com/en/case/gamo/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *