آدرس دفتر مرکزی : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان عاطفی شرقی، پلاک ٣٣

تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت آودا ژاپن

تاثیر برون سپاری لجستیک بر عملکرد نمایندگی توزیع شرکت AVEDA در ژاپن

AVEDA، یک برند حرفه‌ای محصولات آرایشی تولید شده از محصولات طبیعی در ایالات متحده است که در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. AVEDA Service Co., LTD. تنها توزیع کننده محصولات AVEDA در سالن‌های زیبایی در ژاپن محصولات و خدمات AVEDA را به حدود 350 سالن زیبایی در سراسر ژاپن عرضه می‌کند. AVEDA Service از زمان تأسیس در سال 2004 در ژاپن لجستیک خود را برون سپاری کرده بود، اما همراه با گسترش تجارت نیاز به اصلاح سیستم لجستیک احساس شد.

با افزایش میزان تقاضای محصولات AVEDA، حجم محموله وارداتی افزایش یافت و فضای انبار پاسخگوی این میزان واردات محصول نبودند و علاوه بر این مدیریت دقیق موجودی در سطح شرکت دشوار بود. به همین دلیل AVEDA تصمیم به اصلاح ساختار لجستیک خود در ژاپن از جمله بهبود و گسترش انبارهای جدید گرفت. هدف ایجاد سیستمی بود که امکان تحویل کوتاه مدت و کاهش هزینه‌های آتی را فراهم کند. این شرکت بر آن شد تا یک سیستم مدیریت انبار در راستای توسعه نسل جدید لجستیک توسعه دهد.

فرایند اصلاح لجستیک برای شرکت زمانبر و پرهزینه و نیازمند استخدام نیروهای متخصص جدید بود؛ به همین دلیل AVEDA Service به فکر برون سپاری لجستیک به یک 3PL مناسب افتاد. با توجه به الزامات شرکت AVEDA که هزینه، کیفیت، مقیاس‌پذیری و پشتیبانی سیستم بودند، NTT LOGISCO به عنوان ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم انتخاب شد و مشارکت به طور عملی از ژوئن 2014 آغاز شد.

نتایج برون سپاری لجستیک به NTT LOGISCO

پس از هشت سال شراکت بین AVEDA Service و NTT LOGISCO با میزان فروش AVEDA در ژاپن تقریبا 15 درصد افزایش پیدا کرد و تعداد مشتریان 20 درصد بیشتر شد. این نتایج به دلایل زیر حاصل شد.

  • AVEDA انبار لجستیک خود را به انبار NTT LOGISCO منتقل کرد. این انبار که به نام Chiba به دلیل داشتن تهویه مطبوع سبب شد که کیفیت محصولات مراقبت از مو و پوست در سطح بالایی حفظ شوند.
  • محصولاتی که قبلاً در انبارهای AVEDA Service روی زمین قرار می‌گرفتند اکنون در انبار جدید Chiba در قفسه‌های چند طبقه انبار می‌شوند به همین دلیل فضای انبار افزایش یافت و افزایش و کاهش موجودی کاملا قابل کنترل شدند.
  • مرکز لجستیک Chiba وظیفه کنترل کلی نیروی کار را برعهده دارد و این امکان را برای AVEDA فراهم کرد تا با پیش بینی حجم محموله مبتنی بر داده، تعداد بهینه کارکنان را بر اساس افزایش و کاهش حجم محموله داشته باشد.
  • با کمک NTT LOGISCO روش‌های بسته بندی بر طبق استاندارد‌ها انجام می‌شود که سبب حفظ کیفیت محصولات خواهد شد.
  • مدیریت موجودی‌ها با وجود تنوع محصولات، ارگانیک بودن آنها و اهمیت کیفیت و تاریخ انقضا با کمک این ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم بهبود پیدا کرد.

در واقع همکاری با NTT LOGISCO به عنوان یک 3PL مهم‌ترین عامل گسترش AVEDA Service و افزایش ظرفیت و کیفیت پردازش لجستیک این شرکت بود.

منبع: https://www.nttlogisco.com/en/case/aveda/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *