آدرس دفتر مرکزی : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان عاطفی شرقی، پلاک ٣٣

برون سپاری لجستیک یک اقدام ضروری

چرا برون سپاری لجستیک باید گام بزرگ بعدی شما باشد؟

اگر شما یک شرکت عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید احتمالا می‌دانید که فرایند لجستیکی می‌تواند زمان، تلاش و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. اگر برند شما به نقطه خوبی از گردش رسیده است و نیازمند بهبود در خدمات لجستیک و سطح سرویس دارید ، وقت آن است که به دنبال یک 3PL یا ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم باشید. اما چرا؟

چالش‌های لجستیکی در صنعت بهداشتی و آرایشی

محصولات بهداشتی و آرایشی طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی، از جمله محصولات مراقبت از مو، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را در بر می‌گیرند. فرایند‌های لجستیکی این محصولات با چالش‌های مختلفی روبرو هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

چالش اول: نوسانات تقاضا

صنایع کمی وجود دارند که به اندازه صنعت آرایشی و بهداشتی، به ویژه در مورد عرضه محصولات، تمایل به نوسان دارند. لوازم آرایشی بهداشتی یک صنعت پویا است که در آن تغییر تقاضا در طول سال محبوبیت محصولات مختلف را تغییر می‌دهد. تقریباً هر سه ماه یک بار مجموعه‌های جدید و نوآورانه معرفی می‌شوند و مصرف‌کنندگان نه تنها این تغییرات را می‌پذیرند، بلکه آن‌ها را ترجیح می‌دهند.

در بحث کانال های نوین فروش مانند فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های زنجیره ای و سایر کانال های نوین عرضه کالا، زمانی که تقاضا و یا سفارشات در حد 50 تا 100 سفارش در ماه باشد، مدیریت توزیع آن توسط تولیدکننده یا صاحب کالا کار آسانی است ولی اگر این افزایش چندین برابر شود تولیدکننده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد از جمله یافتن انبار مناسب، استخدام پرسنل اضافی، تغییر در روند تحویل سفارش و تحویل به موقع و سالم محصولات؛ که فراهم کردن این شرایط جدید به طور حتم زمان بر و پرهزینه است.

چالش دوم: مقررات لجستیکی

طبقه بندی محصولات بهداشتی و آرایشی به عنوان کالاهای حساس از موارد مهم در بحث لجستیک این محصولات است. محصولات بهداشتی و زیبایی نیازهای خاصی در بحث نگهداری و حمل و نقل دارند. حمل و نقل این محصولات باید بر طبق مقررات بهداشتی همراه با کنترل شرایط دمایی باشد. لازم است انبارها مجهز به تجهیزات خاصی مانند کنترل‌گر دما، قفسه بندی مخصوص همراه با سیستم‌های قفسه بندی مناسب باشد. علاوه بر این وجود پرسنل آموزش‌دیده که به اصول نگهداری و حمل این محصولات آگاهی داشته باشند هم اهمیت خاصی دارد.

چالش سوم: تحویل درست و به موقع سفارش

لجستیک محصولات بهداشتی و آرایشی نیازمند مراحل دقیق انبارداری، تیم‌های ماهر، اتوماسیون و سیستم‌های پیچیده است. اگر بحث فروش آنلاین مطرح شود این مسائل پیچیده‌تر هم خواهد بود. هر سفارش باید به سرعت پردازش شده و قبل از ارسال در بسته بندی مناسب قرار گیرد. گاهی اوقات لازم است چندین سفارش باهم بسته بندی شوند تا هزینه حمل و نقل یا وزن ابعادی آنها کاهش یابد. در ضمن باید این اطمینان حاصل شود که مشتریان دقیقاً همان چیزی را که سفارش داده‌اند دریافت می‌کنند و سفارش سالم به دستشان می‌رسد.

برون سپاری گام بعدی شماست

داشتن یک شریک تجاری ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم، کلید موفقیت هر شرکتی است. شما می‌خواهید بسته‌هایی که مشتریان شما دریافت می‌کنند، منعکس‌کننده کارایی و دقت فرآیند لجستیکی شما باشد. زمان مواجهه با واقعیت فرا رسیده است، برون سپاری خدمات لجستیکی بهترین قدم برای شماست.

  • استفاده از 3PL به شرکت و کارکنان این فرصت را می‌دهد تا بر عملیات اصلی شرکت یعنی ایجاد محصولاتی که مشتریان می‌خواهند، تمرکز کنند.
  • صاحبان کالا و تولیدکنندگان شرکت لازم نیست نگران افزایش یا کاهش فضای ذخیره سازی و نوسانات تقاضا باشند.
  • نیازی نیست که صاحبان کالا و تولیدکنندگان دغدغه‌های مربوط به مقررات لجستکی و موضوعات انبارش و توزیع داشته باشند، چون تمام این مسئولیت‌ها بر عهده 3PL است.

بهترین 3PL برای برون سپاری لجستیک محصولات بهداشتی و آرایشی

فقط یک شرکت لجستیکی طرف سوم باکیفیت بالا می‌تواند شما را به جایی که واقعاً می‌خواهید برسید یعنی مشتریان راضی، دقت کامل سفارش، انباری واجد شرایط و خدمات مشتریان درخشان، برساند.

 شرکت پخش سراسری برزویه حکیم (BHL)  همان 3PL مورد نظر برای شماست. این شرکت دارای انبار مرکزی مکانیزه در تهران و مراکز توزیع در سراسر کشور است و کار انبارش و توزیع و لجستیک معکوس در کانال‌های توزیع از جمله داروخانه ها، گالری‌ها و فروشگاه‌های تخصصی بهداشتی و آرایشی، سوپرمارکت‌های گرید A و B، سالن‌های آرایشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهد.

با انتخاب شرکت پخش سراسری برزویه حکیم برای انجام خدمات لجستیکی خود می‌توانید به راحتی بر موارد مهم‌تری مانند توسعه محصولات خود تمرکز کنید.

منابع:

https://whiplash.com/blog/solutions-d2c-beauty-brands/

https://www.usafill.com/health-and-beauty-fulfillment-why-outsourcing-should-be-your-next-big-step/

https://www.pfcfulfills.com/industry-insights/5-reasons-apparel-cosmetic-and-health-and-beauty-brands-outsource-ecommerce-fulfillment/

https://www.gfdcourier.com/the-beauty-of-outsourced-cosmetic-fulfillment-services/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *