آدرس دفتر مرکزی : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان عاطفی شرقی، پلاک ٣٣

زنجیره تامین صنعت آرایشی و بهداشتی

زنجیره تامین صنعت آرایشی و بهداشتی

در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی، مدیریت کارآمد و موثر زنجیره تامین برای رسیدن به توانایی بالای رقابت، بسیار اهمیت دارد. شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی باید از عملکرد لجستیک چند مرحله‌ای برای مدیریت نیازمندی‌های خرده فروشی خود استفاده کنند تا بتوانند بر چالش‌های ناشی از تغییرات ذاتی عرضه و تقاضا در این صنایع غلبه کنند. آنها باید مطمئن شوند که محصولات مورد تقاضا به موقع و در مکانی درست در دسترس هستند. به همین دلیل فرآیند انتقال محصولات تا فروش نهایی بسیار مهم است و این یعنی نیاز به حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع درست و قابل اعتماد. اما چطور می‌توان به فرایند لجستیکی درستی رسید؟

واکنش به تقاضا و ایجاد ارتباط بین بازاریابی و لجستیک

تجارت لوازم آرایشی و بهداشتی بازار محور است و تلاش‌های بازاریابی برای موفقیت برندها بسیار مهم است. یکی از چالش‌های اصلی زنجیره تامین، اطمینان از این است که محصول مورد تقاضا در کانال‌های توزیع درست و در زمان مناسب در دسترس باشد. این کار با پیش‌بینی تقاضا آغاز می‌شود و این تقاضا وابسته به بازاریابی است. شرکت‌های لوازم آرایشی باید از قبل برنامه‌ریزی کنند و بازاریابی و لجستیک را باهم هماهنگ کنند. وقتی بازاریابی روی محصولی خاص مانور می‌دهد سبب افزایش تقاضای آن محصول خواهد شد. در این شرایط هماهنگی بازاریابی با لجستیک سبب تحویل و توزیع به موقع آن محصول در مراکز فروش و افزایش اثربخشی فعالیت های بازاریابی خواهد شد.

کنترل جریان کالا و لجستیک

در زنجیره تامین محصولات آرایشی و بهداشتی، سنجش تقاضا و پاسخگویی به موقع، یک تمایز رقابتی است. با کنترل جریان مواد و ملزومات ورودی و جریان محصول در هر نقطه از زنجیره تامین، از کارخانه‌های گرفته تا شرکت های پخش سراسری و محلی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی، می‌توان به کسب‌وکارها کمک کرد تا موجودی را با تقاضا هماهنگ کنند. برندهای معتبر بین المللی و داخلی این مهم را از طریق برونسپاری به شرکت های لجستیکی طرف سوم (3PL) انجام می دهند ،تا به روان کردن جریان کالاها و بهبود زنجیره‌های تامین خود کمک کنند.

یکی از این 3PLها، شرکت پخش سراسری برزویه حکیم است که هدف آن ارائه خدمات 3PL در زمینه محصولات بهداشتی، آرایشی، دارویی، غذایی و شوینده‌ها است. این شرکت با اجرای پروژه انبار مرکزی مکانیزه و مجهز و تجهیز و راه‌اندازی مراکز لجستیکی کراس داکینگ، تمام سفارشات را در کل کشور به صورت روزانه در یک انبار مرکزی پردازش و آماده کرده و برای مراکز توزیع و لجستیک مستقر در سراسر کشور ارسال می‌کند. سپس از آن محل توزیع مویرگی و تحویل سفارشات به مشتریان انجام می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت برزویه حکیم مراجعه کنید.

منبع:

https://www.unleashedsoftware.com/blog/understanding-cosmetic-industry-supply-chain

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *