آدرس دفتر مرکزی : تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان عاطفی شرقی، پلاک ٣٣

نقش شرکت‌های پخش سراسری در بازار امروز

نقش شرکت‌های پخش سراسری در بازار امروز

شرکت‌های پخش سبب ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مشتریان می‌شوند، می‌توانند زمان پاسخگویی را تسریع کنند، دسترسی تولیدکنندگان را افزایش دهند و حتی سبب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی شوند. بدون شرکت‌های پخش سراسری، خریدار یا فروشنده باید تمام این وظایف را به تنهایی انجام دهند که باعث افزایش قیمت نهایی خواهد داشت.

مزایای همکاری با شرکت‌های توزیع سراسری

با گسترش روزافزون رقابت و پیچیدگی بازارها و سخت شدن مدیریت هزینه های فروش و توزیع نیاز به همکاری با شرکت های پخش سراسری بیش از پیش می باشد. حتی برای کارآمدترین شرکت‌ها هم عملاً غیرممکن است که تمام خدمات را به تنهایی انجام دهند. در چنین شرایطی شرکت‌های پخش بهترین جایگزین برای تکمیل فرایند فروش محصول و ارائه خدمات یک شرکت و سازمان هستند که می‌تواند به اجرای این سناریو کمک کند.

همکاری با شرکت‌های پخش مزایای بی‌شماری برای تولیدکنندگان خواهد داشت. از جمله:

افزایش قدرت پاسخگویی به مشتریان

یکی از قوی‌ترین استدلال‌ها برای همکاری با شرکت‌های پخش سراسری، افزایش سرعت پاسخگویی تولیدکنندگان به خواسته‌های مشتریان است. امروزه با وجود رقابت بسیار بالای موجود در بازار بسیار مهم است که بتوانیم به سرعت و در زمان واقعی به مشتریان پاسخ دهیم. در واقع یک تولیدکننده برای اینکه واقعاً مشتری محور باشد، باید کسب و کار خود را برای برآورده کردن نیازهای مشتری تنظیم کند.

از آنجایی که توزیع کنندگان توانایی بیشتری برای ارائه خدمات به خصوص در مناطق جغرافیایی کلیدی دارند می‌توانند به مشتریان خدمات به موقع و کاملی ارائه دهند. با حضور آنها فرآیند خرید کاربر ساده می‌شود و هزینه‌ها نیز اغلب کاهش می‌یابد.

خدمات مشتری مقرون به صرفه

برطرف کردن نیازها و انتظارات مشتریان می‌تواند کاری چالش برانگیز و زمان بر باشد. سرمایه گذاری مالی برای استخدام تیم توزیع مختص هر شرکت و آموزش آنها برای خدمات مشتری امری بسیار پرهزینه و زمان بر است. راه حل، همکاری با توزیع‌کننده‌ای است که تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد. این شرکت‌های پخش به طور منظم با مشتریان و خرده فروشان بالقوه کار می‌کنند و درک کاملی از بازار دارند. آنها سابقه بیشتری در رسیدن به بازار هدف برای فروش محصولات دارند. حتی می‌توانند مکان‌های جدیدی را برای فروش محصولات پیشنهاد دهند که گاهی مدیران شرکت هم هیچ ایده‌ای در مورد آنها ندارند.

دسترسی به کانال‌های توزیع گسترده

فعالیت اصلی یک تولیدکننده، ساخت محصولات است اما توزیع کننده بازوی فروش شرکت است. با استفاده از شرکت‌های پخش می‌توانید به طیف انبوهی از مخاطبان و فروشگاه‌های خرده‌فروشی دسترسی پیدا کنید، بدون اینکه لازم باشد برای این کار سرمایه گذاری خاصی انجام دهید.

در صورت مشارکت با شرکت‌های پخش سراسری، ردپای محکمی در بازار خواهید داشت. مطمئن خواهید بود که محصول تان می‌تواند به بازار مناسب برسد. علاوه بر این می توانید کاهش هزینه قابل توجهی داشته باشید، زیرا برای عرضه محصولات به بازار ، نیازی به داشتن انبار اختصاصی، حمل و نقل و کارکنان متخصص ندارید. شرکت پخش طرف قرارداد شما ، انبار، وسایل نقلیه و نیروی انسانی متخصص خود را که برای جابه‌جایی کالا از مکانی به مکان دیگر ضروری است، دارند.

انبارداری منعطف

ذخیره سازی بخشی از لجستیک است، یک مرحله غیرفعال. وقتی محصول خود را به مقدار بیشتری از تقاضا تولید می‌کنند، نگهداری آن تا زمان فروش در صورت کمبود فضای انبار می‌تواند پرهزینه باشد. اما شرکت‌های پخش می‌توانند کالای شما را تحویل بگیرند و در مراکز خود ذخیره کنند.

شناخت بازار

شرکت های پخش درک نزدیکی از بازار دارند و به طور منظم با مشتریان خرده فروشی سروکار دارند. اگر می‌خواهید درباره یک محصول فعلی و ایده‌های جدید تحقیقاتی در بازار انجام دهید؛ یک توزیع‌کننده می‌تواند آن اطلاعات را مستقیماً از کاربران نهایی‌تان برای شما جمع‌آوری کند. آنها می‌دانند که محصول شما را کجا ببرند و چگونه خریداران احتمالی را علاقه من کنند؛ بنابراین، اگر یک محصول خاص دارید و باید بدانید کجا آن را بفروشید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید از مشارکت شرکت‌های پخش سراسری بهره ببرید.

توزیع کننده مناسب را پیدا کنید

شرکت های پخش، اکنون بیش از هر زمان دیگری، ارائه دهندگان خدمات هستند. آنها فقط محصولات را نمی‌فروشند؛ آنها پشتیبانی از محصولات و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و فرآیندها را بهینه می‌کنند و همچنین موجودی‌ها را مدیریت می‌کنند که همه اینها برای تولید کنندگان و مشتریان ارزش ایجاد می‌کند.

اکنون که مزایای استفاده از شرکت پخش سراسری برای کسب و کار خود را می‌دانید، پیدا کردن یک توزیع کننده خوب چالش بزرگ بعدی است. اگر کالاها و محصولات خود را به یک توزیع کننده نالایق یا غیرحرفه‌ای بسپارید، برند شما ممکن است آسیب ببیند و محصولات به جایی نرسد.

شرکت پخش سراسری برزویه حکیم یکی از ارائه دهندگان برتر خدمات لجستیکی تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی، دارویی، شوینده و غذایی است که می‌توانید برای توزیع تخصصی محصولات خود به آن تکیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان به بخش ارتباط با ما سایت شرکت برزویه حکیم مراجعه کنید.

منابع:

 

  1. https://www.machinedesign.com/news/article/21818889/the-role-of-distributors-in-todays-economy
  2. https://smallbusiness.chron.com/advantages-having-distributors-13553.html
  3. https://webwriterspotlight.com/advantages-of-using-distributors-for-your-business
  4. https://www.pumpsandsystems.com/role-distributors-todays-marketplace
  5. https://www.cstoredistributors.com/blogs/news/top-ten-advantages-of-selling-through-distributors

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *